اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

خط و ربط| شرط اصلاحات برای حمایت از همتی و مهرعلیزاده/ از طعنه به پرایدسواری یک کاندیدا تا تصمیم صلواتی هیئت دولت برای ارز ۴۲۰۰!

در بسته هفدهم خط و ربط به مباحث مطرح‌شده توسط نامزدهای انتخابات در رسانه ملی، نشست‌های انتخاباتی و فضای مجازی خواهیم پرداخت.

خط و ربط| شرط اصلاحات برای حمایت از همتی و مهرعلیزاده/ از طعنه به پرایدسواری یک کاندیدا تا تصمیم صلواتی هیئت دولت برای ارز ۴۲۰۰!

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: پیرو مصوبه جدید کمیسیون تبلیغات نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری که نهم خرداد به ریاست وزیر کشور برگزار شد زمان برگزاری مناظره‌های انتخاباتی تغییر کرد. 

بر این اساس، مناظرات انتخاباتی روز‌های شنبه ۱۵ خرداد، سه شنبه ۱۸ خرداد و شنبه ۲۲ خرداد برگزار خواهد شد. پیش از این، قرار بود مناظره‌های انتخاباتی دوشنبه ۱۷، جمعه ۲۱ و سه شنبه ۲۵ خرداد برگزار شود.

بسته هفدهم خط و ربط در ادامه از نظرتان می‌گذرد.
 


مسئولان آستانه تحملشان را بالا ببرند

سید ابراهیم رئیسی گفته:‌ من معتقدم باید آستانه تحمل مسئولان و نه فقط سران قوا بلکه همه مدیران بالا برود و الآن می‌بینید که در بخش‌های مهم رادیو و تلویزیون و رسانه‌های مکتوب و دیجیتال درباره عملکرد ما حرف می زنند.

او همچنین تأکید کرده که در انتخابات دوره قبل شاید کمتر کسی در کشور به میزانی که بنده مورد تهمت و افترا قرار گرفتم‌ بوده باشد و با آن‌که حرف‌های نادرست و نابه‌جایی درباره من زدند و با آن‌که‌ افترا از هیچ‌کس جایز نیست اما یک شکایت هم از کسی نکردم در حالی که رقبای ما صدها شکایت کردند.

رئیسی با تأکید بر این‌که باید فضا را برای نقد و نقدپذیری باز گفته: در جلساتی که با رسانه‌ها دارم و در نشست‌های دانشجویی و نخبگانی افراد به راحتی حرف‌ها و مسائل خود را مطرح می‌کنند و من این فضا را برای کشور مناسب می‌دانم.

او همچنین این را آقایان در جلسه سران به من گفتند می‌خواهید با این فسادها چکار کنید، به آنها گفتم برای هر پرونده‌ای که برای مردم دغدغه شده راهبرد داریم. باید رسیدگی و شفاف گفته شود تا فضای فساد به فضای مبارزه با فساد تبدیل شود.
 


بندها را از پای تولید باز می‌کنیم

علیرضا زاکانی معتقده که کشور روی طلا خوابیده اما دعواهای درون دولت نمی‌گذارد مشکلات حل شود.

او تأکید کرده کاری که در ابتدا خواهیم کرد این است که بندها را از پای تولید باز می‌کنیم و با مقررات‌زدایی و مجوزها زمینه رونق تولید را فراهم می‌کنیم. بزرگ ترین سنگ جلوی پای تولید، بانک‌ها و دولت‌ها هستند.

زاکانی رئیس بانک مرکزی را مخاطب قرار داده و گفته: مقصر بخشی از مشکلات اقتصادی همتی است. آقای همتی باید پاسخگوی دلار هایی باشد که برای خرید کالا به خارج از کشور رفته و کالایی بازنگشته است. اتفاقات تلخ دوران ریاست همتی در بانک مرکزی و بانک ملی را خواهم گفت. هرکجا همتی بگوید حاضرم مناظره کنم.

زاکانی درباره وعده‌های نامزدها هم گفته: الان بازار مکاره است هر کس می گوید من فلان مقدار یارانه می دهم، از کجا می خواهند بدهند؟ منابعش را بگویند.

او در بخش دیگری  از صحبت‌هایش تأکید کرده که دعوای وزارت جهاد و صمت سبب ایجاد صف مرغ شد. الان طوری شده که وزیران هم از دولت گله دارند. در هیئت دولت گفتند قیمت ارز ۳۸۰۰ نه، ۴۸۰۰ هم نه، وسطش را بگیرید ۴۲۰۰ و صلوات بفرستید. با این روش‌ها نمی‌توان مملکت را اداره کرد؛ کسی که عرضه ندارد و با کلی‌گویی حرف مفت می‌زند نباید به مردم قول بدهد.
 


جوانان متخصص ایرانی موتور حرکت جهش کشور هستند

جلیلی گفته: باید از توانمندی‌های ایرانیان خارج از کشور استفاده کنیم. ما اگر توانمندی‌های خود را خوب بشناسیم و آن را به کار بگیریم و دولت منفعل نباشد آن جهش بزرگ در ایران محقق خواهد شد.

او تأکید کرده که تحت عنوان دولت سایه کار خود را آغاز کنیم و در این ۸ سال مسائل کشور را به صورت مستمر دنبال کردیم. وضعیت موجود کشور باعث شد که ما وارد عرصه انتخابات شویم و کشور را در ۴ سال آینده به جایی برسانیم که در شان ملت ایران باشد.

جلیلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفته کشور باید در تمام زمینه‌ها جهش پیدا کند. جوانان متخصص ایرانی موتور حرکت جهش کشور هستند و باید از این ظرفیت برای پیشرفت کشور حداکثر استفاده را بکنیم. ۳۴۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور نقدینگی داریم اگر بتوانیم این نقدینگی را به طرف این پیشران‌ها هدایت کنیم، می‌توانیم شاهد جهش کشور باشیم.
 


از سر تفنن نیامده‌ام!

قاضی‌زاده هاشمی گفته: از سر تفنن یا برای خرید شهرت و دیده شدن به انتخابات نیامده‌ام، بیشتر در پی خلوت‌گزینی هستم و مشهور شدن ضدارزش من است.

او معتقده که باید احساس ناامیدی در مردم از بین برود و احساس به امید ایجاد شود تا رای دهند.

قاضی‌زاده هاشمی گفته تأکید کرده: تغییر دادن آدم‌ها مسائل را حل نمی‌کند باید ساختارها تغییر کند. فقط بانکداران تغییر کرده اند ولی نظام بانکی تغییر نکرده است.

آنهایی که خود را در انتخابات مطرح کرده اند به سراغ مساله حجاب و دوچرخه‌سواری و غیره می‌روند. اینها مساله اصلی کشور نیست و باید مدل اداره کشور را با کار جدی تغییر دهیم. نظام به ما اعتماد و لطف کرده تا این طرح شود و باید برای آن تلاش کنیم.  

علت ناکارآمدی دولت‌ها به‌خاطر این بود که عملکرد آن‌ها متوازن و همزمان با نیازهای مردم نبود.

جامعه یک موجود متحرک و روبه رشد است درحالی که نظام برنامه ریزی دولت همیشه بر اساس وقایع و مسائل گذشته است.

برای مقابله با فساد مورد اعتماد‌ترین افراد را در مسئولیت‌ها به کار می‌گیریم اما به هیچ‌کدام اعتماد نمی‌کنیم تا همه حرکات و رفتارهایش زیر نظر باشد.
 


دولتم دولت تهران نیست!

محسن رضایی تأکید کرده که دولتم دولت تهران نیست دولت همه ایران است. وی همچنین گفته: با همه استان‌ها سند اقدام و تحول امضا می‌کنم که بر اساس آن می توانند وعده‌هایم را بازخواست کنند.
 


رییس‌جمهور باید اقتصاددان باشد

عبدالناصر همتی گفته: انتخاب رییس‌جمهوری اقتصاددان برای اصلاحات اقتصادی مفید است.

او معتقده که در سالهای گذشته همواره سیاستمداران بر اقتصاد کشور تصمیم می‌گرفتند و در نتیجه شرایط موجود را شاهد هستیم بنابراین باید در دوره‌ای به سیاستمداران مرخصی دهیم.
همتی تأکید کرده که اگر فردی چهار سال فرصت داشته باشد می‌تواند اصلاحات اقتصادی را انجام دهد و جلوی فساد را بگیرد.

همتی همچنین تصریح کرده در سه دهه گذشته سالی ۲۷ درصد رشد نقدینگی داشتیم. قیمت‌گذاری دستوری در اقتصاد معنا ندارد، اقتصاد باید رقابتی و فاقد انحصار باشد و دغدغه دولت باید در حوزه‌هایی باشد که به سلامت، آموزش و محرومیت‌زدایی بپردازد.

او همچنین گفته که بعضی‌ها پراید سوار بشوند اما با تصمیمات‌شان مردم زیر خط فقر بروند هنر نیست. رئیس‌جمهور بهترین ماشین را سوار شود ولی کاری کند همه مردم خودرو داشته باشند.
 


تاکنون اهل حاشیه نبوده‌ام!

مهرعلیزاده نیز تأکید کرده:  بنده تا کنون در کار‌هایی که انجام داده‌ام، اهل حاشیه نبودم و مطمئنا افرادی را بر سرکار می‌آورم که به حاشیه نپردازند، زیرا وقت زیادی نداریم و همین حاشیه روی‌ها و به حاشیه پرداختن ها، این وضع اسفناک و بعضا در زمینه‌های اقتصادی فلاکت بار را به وجود آورده است.

او همچنین گفته که به شکل پروژه محور و حداقل برای سال اول، ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری که ظرفیت آن را داریم انجام دهیم.

مهرعلیزاده معتقده که راه‌های فساد با از بین بردن رانت‌ها، برخورد بی‌رحمانه با خویشاوند‌سالاری، به‌کارگیری افراد شایسته و شفاف‌سازی تبادلات کاری دولت بسته خواهد شد.

کاندیدا توئیت | از طعنه رئیسی و قاضی‌زاده به دیوارکشی دولت تا تهدید مهرعلیزاده!
 

 

 

 

 

 


همتی هم مثل جهانگیری نماینده وضع موجود است

شرق نوشته: همتی هم مثل جهانگیری نماینده وضع موجود است. اصلاحات به‌ خاطر حمایت از روحانی شریک عملکرد دولت است.

شرط حمایت از همتی و مهرعلیزاده

علی صوفی گفته: با توجه به اقبال مردم، ممکن است برنامه جبهه اصلاحات نیز تغییر کند و آن‌ها بخواهند به سمت حمایت از یک کاندیدا بروند. او تأکید کرده که شرط حمایت از افرادی مانند همتی و مهرعلیزاده این است که در آینده نظرسنجی‌های مردمی چه چیزی را نشان دهد و مردم به چه کسی اقبال داشته باشند.

محمدعلی وکیلی هم تصریح کرده: جای شورای نگهبان بودم، تاجزاده را تأیید می‌کردم تا ببیند چقدر در جامعه رای دارد! شک ندارم همه از تاج‌زاده تا پزشکیان هم تایید می‌شدند باز نتیجه محتمل انتخابات فرق نمی‌کرد. رئیسی را ستاره انتخابات غیررقابتی کردیم.

از گوشه و کنار انتخابات

- سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون بررسی تبلیغات ریاست جمهوری گفته که مستند آقای همتی دیر رسید و با تصمیم‌گیری جمعی به نتیجه رسیدیم پخش نشود.

ماجرای پخش نشدن مستند آقای همتی چه بود؟ 

- طبق آیین نامه، فیلم مستند هر نامزد باید حداقل ۲۴ ساعت قبل از پخش به کمیسیون ارائه شود. فیلم آقای همتی هم در روز  ۱۰ خرداد به کمیسیون تحویل داده شده بود.

- صبح روز بعد موارد اصلاحی به نماینده آقای همتی اعلام شد. مستند اصلاحی هر نامزد حداقل باید ۳ ساعت قبل از پخش، مجدد به کمیسیون ارائه شود تا اعمال موارد اصلاحی بررسی شود. مستند اصلاح شده آقای همتی تنها ۲۰ دقیقه قبل از پخش به دست کمیسیون رسید که عملا پخش آن حتی بدون بررسی موارد اعمالی غیر ممکن بود.

- رنگ انتخاباتی محسن مهرعلیزاده معاون رئیس دولت اصلاحات و نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد. رنگ انتخاباتی محسن مهرعلیزاده مشکی انتخاب شده است که این رنگ به دلیل همراهی و همدلی با فوت شدگان کرونا در ایران است.

- همچنین مهرعلیزاده طی احکامی رؤسای ستادی ۲۱ استان خود را معرفی کرد.

- زهرا شیخی، رئیس ستاد سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفته: آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی دیداری با آقای رئیسی داشتند، اما اطلاعی از جزئیات آن ندارم؛ در خصوص اینکه آیا در دولت آینده مسئولیتی خواهد گرفت، بنده اطلاعی ندارم.

- در جلسه‌ای مشترک بین همتی سید حسن خمینی که نزدیک به ۲ساعت به طول انجامیده عبدالناصر همتی برنامه‌های خود برای مدیریت کشور در شرایط حساس کنونی را ارائه داده و سید حسن خمینی نیز از آن استقبال کرده است.

- سید حسن خمینی همچنین گفته ظلم به ظریف ظلم به نگاه کارشناسی دستگاه دیپلماسی است. ظریف انسانی شجاع و باتقوا است که از درد مردم خبر دارد

رونمایی از کمربند مشکی همتی! 

- داود دانشفر، رئیس سبک کیوکوشین کاراته در ایران درباره ماجرای کمربند مشکی دکتر عبدالناصر همتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت او نزدیک به ۲۰ سال زیر نظر بنده فعالیت داشته و در نهایت موفق به دریافت کمربند مشکی دان ۶ کاراته شده است.

 


رئیسی همچنان در صدر!

و خبر آخر اینکه ایسپا گفته: ۳۴.۱٪ گفتند «قطعا شرکت خواهم کرد»، ۷.۸٪ اعلام کردند «احتمال زیاد شرکت خواهم کرد»، ۱۶.۳٪ بیان کردند «هنوز تصمیم نگرفته‌ام» و ۸.۹٪ اعلام کردند «احتمال کمی دارد شرکت کنم». ۳۲.۴٪ اظهار کردند «به هیچ وجه شرکت نمی‌کنم» و ۰.۵٪ نیز به این سوال پاسخ ندادند.

همچنین بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده از میان افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند، ۴۸.۶ درصد ابراهیم رئیسی، ۳.۱ درصد محسن رضایی، ۱.۶ درصد سعید جلیلی، ۱.۳ درصد عبدالناصر همتی، ۰.۸ درصد امیرحسین قاضی زاده هاشمی، ۰.۳ درصد علیرضا زاکانی و ۰.۱ درصد محسن مهرعلیزاده را برگزیده‌اند. ۴۱ درصد نیز هنوز تصمیم نگرفته‌اند و ۳.۲ درصد به این سوال پاسخ ندادند.
 


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول